Waarom is de ene start up succesvoller dan de andere? Waarom weet de ene organisatie zich goed aan te passen aan een nieuwe situatie en de ander niet? Heeft dat te maken met de strategie, de structuur of de medewerkers?
Organisaties zijn vaak groot en complex. De vraag naar deskundigen die in een tijd waar onze maatschappij en organisaties anders moeten worden ingericht en vanuit verschillende disciplines complexe vraagstukken binnen de organisatie kunnen oplossen, is dan ook groot.
De masteropleiding Beleid, Communicatie en Organisatie bied je een multidisciplinair perspectief. Je leert inzichten uit onder andere de psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, bestuurskunde en bedrijfskunde toe te passen bij het vinden van oplossingen voor problemen binnen en tussen organisaties. Tijdens de studie leer je de theorie direct te verbinden met de praktijk. Zo werken de docenten vaak samen met of in opdracht van bedrijven, organisaties en instellingen. Na het voltooien van je studie beschik je over een breed theoretisch inzicht met betrekking tot strategie en beleid, sociale netwerken, organisatiegedrag en communicatie. Bovendien weet je deze inzichten toe te passen op de relevante vraagstukken uit de dagelijkse praktijk van verschillende soorten organisaties zoals bedrijven, (semi-)overheden, zorginstellingen, onderwijsinstellingen en niet-gouvernementele organisaties.